ختم صلوات گروهی | صفحه اصلی شیعه سِی | پاسخگوی دینی | مرکز دانلود اسلامی | دایرکتوری اسلامی | خبرخوان مذهبی
کمپین عاشقان | پخش زنده | حمایت از شیعه سِی | ارتباط با ما


لطفا برای شرکت در این طرح، ابتدا نیت فرموده و پس از فرستادن صلوات ها، تعداد صلوات های فرستاده شده را در قسمت مربوطه وارد کرده و بر روی دکمه "تایید" کلیک فرمایید.
لطفا توجه نمایید که تکرار لفظ بدون توجه به معنا سود چندانی ندارد و عمده فضایل در حقیقت ذکر و عبادت نهفته است.
انشاالله که صلوات های فرستاده شده مورد قبول حق تعالی قرار گیرد.

ألّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم



اینجانب با ذکر صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص) در این طرح شرکت می نمایم.

تعداد صلوات های ثبت شده : 189666
تعداد دفعات مشارکت در طرح : 2041

حمایت مالی از شیعه سِی


مفهوم و کیفیت صلوات
در آیه 56 سوره احزاب آمده است که «خدا و فرشتگان بر پیامبرش درود و صلوات می فرستند.»
اکنون این پرسش مطرح می شود که مفهوم صلوات خدا و فرشتگان چیست و کیفیت صلوات بر پیامبر(صلوات الله  علیه) چگونه است.
براساس روایاتی که شیعه و سنی به طور گسترده، به نقل آن پرداخته اند، کیفیت صلوات بر آن حضرت به دست می آید.
ابوحمزه ثمالی از کعب بن عجره حدیث می کند، آنگاه که آیه صلوات بر پیامبر نازل شد، گفتیم: یا رسول الله ما می دانیم که چگونه بر شما سلام دهیم اما کیفیت صلوات بر شما چگونه است. حضرت فرمودند که بگویید: «اللهم صل علی محمد و علی آل محمد کما صلیت علی آل ابراهیم انک حمید مجید اللهم بارک علی محمد و علی آل محمد کما بارکت علی آل ابراهیم انک حمید مجید.»(منبع : تفسیر منهج الصادقین، ج 7، ص 335/ سنن ابن ماجه ج1، ص 293)

برجستگی «آل پیامبر» در این حدیث و حضور قطعی ایشان در کنار پیامبر(صلوات الله  علیه) به هنگام درود بر آن حضرت نشان از رفعت مقام آنان و حضور دائمی عترت در کنار سنت پیامبر(صلوات الله  علیه) دارد.
در اهمیت این حضور باید گفت، پیامبر صلواتی را که شامل آل و خاندان آن حضرت نباشد نکوهش کرده و از آن به صلوات «ابتر و ناقص» یاد کرده است. به عنوان مثال، ابن حجر هیثمی که از بزرگان اهل سنت است، روایت کرده که پیغمبر فرمود: «بر من درود ناتمام نفرستید.» گفتند: درود ناتمام چیست؟
فرمود: «اینکه بگویید اللهم صل علی محمد ناقص است پس بگویید اللهم صل علی محمد و آل محمد(منبع : تفسیر، 7 نمونه، ج 17، ص 319)

در تفسیر «الدر المنثور، سیوطی هجده حدیث از پیامبر نقل شده که بر اساس آن «آل محمد» را به هنگام صلوات باید ذکر کرد.(منبع : تفسیرالمیزان، ج 16، ص 517)

در روایتی دیگر، قبولی نماز مشروط به صلوات بر پیامبر و خاندان او معرفی شده و آمده است: «هر کس نماز بگزارد و در آن بر من و اهل بیتم صلوات نفرستد، نمازش قبول نیست.(منبع : الصواعق المحرقه، ص 147-146)

اهمیت صلوات
صلوات شعار رسمی مسلمانان است که هر صبح و شام بارها در بهترین عبادت خویش (نماز) آن را تکرار می کنند. صلوات پیوسته خداوند و فرشتگان بر پیامبر و امر تأکیدی به مؤمنان بر تداوم صلوات بر ایشان را تسلیم بودن در برابر فرمانهای پیامبر(صلوات الله  علیه) جلوه دیگری از این اهمیت است. «یاایها الذین ءامنوا صلوا علیه و سلموا تسیماً»
در روایتی از امام صادق(علیه السلام) آمده است که ابوبصیر سؤال کرد: منظور از صلوات بر پیامبر(صلوات الله  علیه) را فهمیده ایم، اما معنی تسلیم بر او چیست؟ امام فرمود: «منظور تسلیم بودن در برابر او در هر کار است.»(منبع:تفسیر مجمع البیان، طبرسی، ج 7، ص 579)

از صلوات، در روایات به عنوان «برترین اعمال» یاد شده است، چنانکه خوارزمی در «مناقب» خود از ابوعلقمه نقل کرده که روزی پیغمبر(صلوات الله  علیه) نماز صبح را با ما گزارد و بعد از آن به ما رو کرد و فرمود:
«ای یاران، من دیشب عموی خود حمزة بن عبدالمطلب و برادرم جعفربن ابیطالب را در خواب دیدم. از ایشان پرسیدم: فدایتان شوم، کدام اعمال را برتر یافتید؟ گفتند: بهترین اعمال را در سه چیز یافتیم: صلوات بر شما، آب دادن تشنگان و دوستی علی بن ابیطالب(علیه السلام)(منبع : منهج الصادقین، همان، ص 361)

 در روایتی دیگر که اهمیت صلوات را نشان می دهد، از امام صادق(علیه السلام) به نقل از پیامبر(صلوات الله  علیه) می فرمایند: «هر که نزد او نام من آورده شود و او صلوات بر من نفرستد، حق تعالی او را از بهشت دور گرداند.»(منبع : اصول کافی، کلینی، ج 2، ص 395)

البته چنین عقوبت سنگینی از آن کسی است که عمداً و از روی دشمنی با آن بزرگواران از ذکر صلوات روی برتابد. وجوب صلوات در نماز و مشروط بودن قبولی آن بر درود بر پیامبر(صلوات الله  علیه) و خاندان پاک وی، جلوه دیگری از اهمیت صلوات را بیانگر است.
اجماع علمای شیعه به وجوب صلوات در تشهد اول و دوم نماز است.علاوه بر روایاتی که از امامان شیعه در این زمینه آمده است، در کتابهای اهل سنت نیز روایاتی که بر وجوب صلوات دلالت می کند، کم نیست.
در روایتی، قبولی نماز مشروط بر صلوات بر پیامبر(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) یاد شده است: «من صلی صلوة و لم یصل فیها علی و علی اهل بیتی لم تقبل منه»(منبع : بررسی آیات و روایات صلوات، مرتضی محسنی کبیر ص 123)

از این رو، از فقهای اهل سنت «شافعی، آن را در تشهد دوم واجب می داند و از احمدبن حنبل و جمعی دیگر از فقها بر وجوب آن عقیده دارند؛ اگر چه «مالک» و «ابوحنیفه» و عده ای نیز آن را مستحب می دانند.(منبع : منهج الصادقین، همان، ص 357)

عده ای از مفسران بر اساس برخی روایات معنا و حقیقت صلوات را با پیمان روز الست (الست بربکم، قالوا بلی...) و عالم ذر مرتبط دانسته و صلوات را تجدید عهد و میثاق با عهد اولیه آدم در آغاز خلقت دانسته اند. از امام موسی بن جعفر(ع) روایت شده که: کسی که صلوات بر پیغمبر اکرم(صلوات الله  علیه) می فرستد، معنایش آن است که وفای به عهد و میثاقی که در عالم ذر پروردگار فرمود «الست بربکم و محمد نبیکم و علی امامکم» بر زبان آورده و قبولی آن را اعلام می کند و تجدید عمل و میثاق به عمل می آورد.(منبع:تفسیر جامع، ج 5، ص 37)

آثار و فضایل صلوات
صلوات از سوی گوینده آن شعاری ظاهری و بدون پشتوانه نیست تا از فضایل بی شمار آن در روایات تعجب کنیم و انگشت حیرت بر دهان افکنیم و ذکری چنین کوتاه چگونه فضایلی چنین متبرک دارد: بر اهل ذکر و ایمان پوشیده نیست که تمامی اذکار از جمله صلوات بر پیامبر(صلوات الله  علیه) و خاندان پاکش یک لفظ و یک معنا دارد.
تکرار لفظ بدون توجه به معنا سود چندانی ندارد و عمده فضایل در حقیقت ذکر و عبادت نهفته است.چنانکه خداوند می فرماید: «ای مردمان شما همگی فقیر درگاه الهی هستید.»(سوره مبارکه فاطر/آیه 15)
صلوات گوینده حقیقتی با واسطه قرار دادن پیامبر و خاندانش و با درود فرستادن بر آنان طلب رحمت و آمرزش می نماید تا با دعایی این چنین از ذات غنی بی نیازی طلب نماید. چنانکه گفتیم، صلوات از جانب غیر خدا طلب رحمت است.
در آیه صلوات نیز خداوند بلافاصله بعد از امر به صلوات بر پیامبر دستور اکید به تسلیم شدن در برابر فرمان ایشان که فرمان او فرمان خداست، می دهد. به نظر می رسد چنین دستوری بعد از امر به صلوات برای آن است که بفهماند حقیقت درود بر ایشان، تسلیم بودن در برابر امری نبوی است و چنین تسلیمی حیات جاودانه و حقیقی به آدمی می بخشد و او را رستگار می کند و ای اهل ایمان، آنگاه که خدا و رسول به آنچه شما را حیات می بخشد فرا می خوانند، اجابت کنید.»سوره مبارکه انفال/ آیه 24

 با بررسی روایات فضاییل صلوات، چنین به دست می آید که بخشی از این آثار مربوط به زندگی دنیوی و بخشی به زندگانی اخروی مربوط است که به برخی از آنها اشاره می کنیم، اگر چه ممکن است برخی از این آثار مشترک بین دنیا و آخرت باشد.

الف)بعضی از  آثار دنیوی
نقش صلوات در استجابت دعا
در ادعیه و روایات معصومین(علیهم السلام) میان صلوات و مستجاب شدن دعا ارتباط عمیقی دیده می شود.
در دعاهای صحیفه سجادیه، مناجات شعبانیه، مکارم الاخلاق و... صلوات به گونه ای در ابتدا یا آخر دعا آمده است، زیرا صلوات دعای مقبوله است.(منبع : بررسی آیات و روایات صلوات، ص 9)

 و روایت دیگری نقل شده که: «هر کسی حاجتی از خداوند دارد، ابتدا صلوات بر پیامبر و آل او گوید سپس حاجت بخواهد و سپس صلوات گوید، زیرا خداوند کریم تر از آن است که دو طرف دعا را مستجاب کند و وسط آن را مستجاب نشده رها نماید، زیرا صلوات بر پیامبر و آل او محجوب و در پرده باقی نمی ماند و حتماً مستجاب می شود.»(منبع : اصول کافی، همان، ص 252)

از آن جا که خداوند از مؤمنان خواسته است که به سوی او با وسیله و واسطه ای تقرب جویند (یا ایها الذین امنوا اتقواا... و ابتغوا الیه الوسیله ...سوره مبارکه مائده/ آیه 35) صلوات به معنای واسطه قرا دادن واسطه های فیض الهی برای تقرب به خدا و درک رحمت الهی است چنانکه در تفسیر این آیه به روایاتی برمی خوریم که معصوم(علیهم السلام) می فرماید: «منظور از وسیله در این آیه، ما اهل بیت هستیم.»(منبع : تفسیرالمیزان، ج 5، ص 517)

از رسول خدا نیز روایت شده که: «صلوات شما بر من باعث روا شدن حاجات شما می شود و خداوند را از شما راضی می گرداند و اعمال شما را پاکیزه می کند.»(منبع : تفسیرالمیزان، ج 5، ص 326)

همراهی با ملائکه و برخورداری از استغفار آنان:
از آنجا که ملائکه پیوسته بر پیامبر(صلوات الله  علیه) صلوات می گویند، صلوات مؤمنان به معنای همراهی با فرشتگان نیز هست ملائکه نیز برای کسی که صلوات می فرستد استغفار می کند و برای او صلوات می فرستند.
از رسول خدا(صلوات الله  علیه) روایت شده که حق تعالی می فرماید: «هر بنده ای که برای تو صلوات فرستد، هفتاد هزار فرشته بر او صلوات می فرستند و هر که هفتاد هزار فرشته بر او صلوات فرستد، اهل بهشت خواهد بود.»(منبع : جامع الاخبار، فصل 28، ص 68)

صلوات، از بین برنده «نفاق» و «غم» و «بخل»

از پیامبر(صلوات الله  علیه) نقل شده: «صلوات و درود بر من و خاندان من نفاق را از بین می برد.»(منبع : محجة البیضاء، ج 2، ص 313)

و در روایتی دیگر به امام علی(علیه السلام) توصیه می کند که هرگاه امری تو را اندوهگین ساخت، بر پیامبر و آل او صلوات فرست...»(منبع: کنز العمال، ج 1، ص 181)

 و بر اساس روایتی دیگر از امام حسن مجتبی(علیه السلام) از پیامبر(صلوات الله  علیه): «بخیل کسی است که چون نام من در نزد او برده شود، بر من صلوات نفرستد.»(منبع: کنز العمال، ج 1، ص 289)

حصول عافیت، توانگری و غنا، به یاد آمدن فراموش شدها به وسیله صلوات و پاکیزه و طیب شدن مجالس با ذکر صلوات، از جمله آثار دیگر صلوات است که در روایات به آنها اشاره شده است.

ب)بعضی از آثار اخروی صلوات
اگر چه برخی از آثار یاد شده در آخرت نیز محقق است، اما بخشی از آثار مختص زندگی اخروی است که به آنها اشاره می کنیم:
1) قرب به رسول الله (صلوات الله علیه) و بهره گیری از شفاعت آن حضرت:
پیامبر(صلوات الله  علیه) می فرماید: «هرکس بر من صلوات بفرستد، شفاعت من به او می رسد.»(منبع: شرح و فضایل صلوات، ص 86)

 «نزدیکترین مردم در روز قیامت بر من در هر جا که باشد کسی است که بر من بیشتر در دنیا صلوات بفرستد.»(منبع: شرح و فضایل صلوات، ص 85)

2) کفاره گناهان، خلاصی از آتش و رفع عذاب قبر
امام رضا(علیه السلام) می فرماید: «کسی که نتواند با کارهای نیک گناهانش را بپوشاند، باید فراوان بر محمد و آل محمد درود فرستد که صلوات گناهان را نابود می کند.»(منبع : آثار الصادقین ج 11،ص 214)

و نیز حضرت رسول فرمودند: «صلوات بر من نور است بر صراط و هر کس بر صراط نور باشد، از اهل نار نخواهد بود.
همچنین فرمودند: «بسیار بر من صلوات فرستید که صلوات بر من نور است در قبر و نور است در بهشت.»

3) بهره مندی از حسنات مضاعف و سنگینی بر ترازوی اعمال نیک

از انس بن مالک روایت شده که گفت: بر پیامبر خدا(صلوات الله  علیه) داخل شدم و ندیدم هیچ روزی که مسرورتر و شاداب تر از آن روز باشد،
از دلیل آن پرسیدم فرمود: «چرا شاداب نباشم، حال آن که جبرئیل هم اکنون بیرون رفت از نزد من و گفت که خداوند فرمود: هر کسی یک بار بر تو صلوات فرستد، ده صلوات بر او می فرستم، ده سیئه(گناه) را از او محو می کنم و ده حسنه برای او می نویسم.»
همچنین از امام صادق(علیه السلام) روایت شده «سنگین ترین چیزی که در روز قیامت در ترازوی اعمال می گذارند، صلوات بر حضرت رسول و اهل بیت ایشان است.»

 با این حال، آنچه ذکر آن رفت تنها بخشی از آثار و فضایل درود بر پیامبر و خاندان پاک ایشان است که صد البته روایات بیش از آن است که این نوشتار گنجایش ذکر آن را داشته باشد.
امید آن که ذکر این فضایل مقدمه عمل به آن و بهره مندی از آثار گسترده آن باشد.
برگرفته از: صلوات دات کام


کانال مذهبی تلگرام شیعه سِی

ختم صلوات چیست؟
ختم صلوات که می گیرند چیست؟ و اصل برگزاری آن چگونه است؟

پاسخ کوتاه
ختم به معنی پایان دادن به هر کاری است که ابتدا و انتهایی دارد. و ختم صلوات نیز به همین معنی است، چنان که اگر کسی قرآن کریم را از اول تا آخر تلاوت کند، گویند قرآن را دوره کرده است که تعبیر دیگر آن ختم کردن قرآن است.

پاسخ تفصیلی
یکی از مسائل اسلامی، مسئله دعا است که گاهی با هدف رسیدن به خواسته ها انجام می گیرد، اما باید بدانیم که برای رسیدن به هدف از طریق دعا، شرائطی وجود دارد. گاهی یکی از شرائط آن است که ذکر یا دعای خاصی را باید به مقدار عددی معین خواند تا نتیجه بخش باشد که از آن به دستور عددی تعبیر می شود. باید توجه داشت که گرچه این اعمال از مستحبات شمرده می شوند اما برای حصول نتیجه سهل انگاری در حفظ عدد ممنوع است؛ زیرا از امام صادق (ع) رسیده که فرموده است: بدانید اسماء الله به منزله گنجینه اند و عدد به منزله محدوده آن، اگر اندکی بیشتر و یا کمتر پا را پس و پیش بگذاری به گنج نخواهی رسید.[1]

صلوات بر محمد و آل محمد دارای فضیلت فراوان است. و در فضیلت آن همین بس که خداوند آن را از کارهای همیشگی خود و فرشتگان قلمداد می فرماید: «ان الله و ملائکته یصلون علی النبی...».[2] و به مؤمنان نیز دستور می دهد که آن را از برنامه های خویش قرار دهند، «... یا ایها الذین آمنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما».[3]

از کارآمدی صلوات این است که در اجابت دعا نقش بسزایی دارد به طوری که گفته اند صلوات فرستادن بر محمد و آل او در اول و آخر دعا باعث اجابت است.[4] و از امامان (ع) رسیده است که: در ترازوی خدا چیزی سنگین تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست.[5]

گاهی در تأثیر صلوات برای رسیدن به حاجت موارد زیر مطرح و نقش آفرین است:

1. صلوات با صیغه و شکل خاص: مثلاً اگر کسی تصمیم دارد که قبل از مردن توفیق دیدار حضرت مهدی (ع) را پیدا کند صلوات با این شکل را انجام دهد: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم».[6]
2. گاهی عدد خاصی مطرح است: مثلاً اگر کسی بخواهد به شصت حاجت برسد که سی تای آن حاجت دنیایی و سی تای آن حاجت اخروی باشد صلوات فوق را صدبار بفرستد که عدد صد نقش دارد، یعنی نباید کمتر و یا بیشتر باشد.[7]

در اینجا و مانند آن است که کلمه «ختم صلوات» معنی پیدا می کند؛ یعنی صلوات فرستنده، در صورتی ختم صلوات را انجام داده که یک دوره صلوات صدتایی را به پایان رسانده باشد. در هر صورت بر اساس روایات فرستادن صلوات دارای ثمرات فراوانی است که در بعضی روایات عدد خاصی معین شده است ولی در اکثر روایات عدد خاصی معین نشده است و تعیین عدد خاص در اختیار انسان است که می تواند به صورت نذر یا قسم، عدد خاصی را بر خود لازم و واجب نماید یا بدون آن به صورت استحباب برای رسیدن به هدفی، تعداد معینی را انتخاب کند یا برای ترویج آن در جامعه به صورت جلسه ای یا غیر آن به دیگران پیشنهاد کند، ولی نکته مهمی که باید در نظر داشت آن است که نباید این طرح ها موجب پایین آوردن ارزش آن و سبکی صلوات و یا موجب ظهور و بروز بدعت ها در جامعه شود یعنی نباید به گونه ای باشد که مسائل اهم و واجبات مهم تحت الشعاع قرار گیرند و و فراموش شوند و یا موجب صرف هزینه های گزاف گردند.

پی نوشت:
[1] حسن زاده، حسن، نورعلی نور در ذکر وذاکر و مذکور، ص 52، ناشر: دار تشیع، چاپ ششم، سال 1376 ش.
[2] احزاب، 56.
[3] همان.
[4] ملکی تبریزی، میرزا جوادآقا، ترجمه المراقبات، ص 243، مترجم: ابراهیم محدث بندر ریکی، ناشر: دارالاخلاق، سال 1376.
[5] همان.
[6] قمی، عباس، مفاتیح الجنان، ص 35، ناشر: دار اسوه، بی تا، بی جا.
[7] همان

برگرفته از: اسلام کوئست


کانال مذهبی تلگرام شیعه سِی

انواع ختم صلوات
ختم صلوات براى رفع حوايج
كسى كه مى خواهد صلوات بفرستد براى معصومين يا براى رفع حوايج و يا براى رفتگان خودش ، يا ديگرى به صورت زير مى تواند عمل كند:
اول ؛ به عدد صلوات كه 14 حرف است ، مى تواند صلوات بفرستد.
دوم ؛ به عدد صلوات كه 557 مى باشد مى تواند صلوات بفرستد.
سوم ؛ اگر مى خواهد به ساحت يكى از معصومين صلوات بفرستد، مى تواند به عدد نام آن بزرگوار صلوات بفرستد، مثلا اگر مى خواهى به ساحت امام حسين - عليه السلام - صلوات بفرستد، بايد 128 مرتبه كه عدد نام آن بزرگوار است صلوات بفرستد.
چهارم ؛ اگر براى برآورده شدن حوايج و رفع گرفتارى ها و هموم و غموم باشد چون تعداد مشخص نيست ؛ بايد به عدد نام مبارك رسول الله - صلى الله عليه و آله - يا به نام حضرت على - عليه السلام - صلوات فرستاد.
پنجم ؛ اگر براى شادى روح يكى از رفتگان باشد، بايد! عدد نام آن شخص ‍ (متوفى ) هديه فرستاد.

دستور ختم صلوات
براى برآورده شدن حاجات و اداى دين و رسيدن به مطالب ختم صلوات مجرب است كه چهار نوع آن را ذكر مى كنيم
نوع اول ؛ آن است كه اگر كسى حاجتى داشته باشد به دل مى گذارند يا به زبان مى گويد: كه چنان حاجتم تا فلان مدت برآورده شود، چهارده هزار صلوات بفرستم و هر هزارى براى يكى از ائمه - عليه السلام - هديه باشد و چنان چه حاجت برآورده شد وفا كند.
نوع دوم ؛ روزى هزار بار صلوات بفرستد و هر هزار تا را براى يكى از ائمه - عليهم السلام - هديه كند در بين يا در پايان حاجت روا شود.
نوع سوم ؛ روزى هزار بار صلوات بفرستد، تا دو ماه پى در پى چون ماه تمام شود آن مطلب ان شاءالله برآورده شود.
نوع چهارم ؛ براى قضاى حاجت و اداى دين مجرب است ، از شب جمعه شروع كند تا دو هفته و در هر شب ، نصف شب بخوابد.
شب اول غسل كند و ساير شب ها ضرورى نيست . شب جمعه ؛ اللهم صل على محمد و آل محمد، هزار بار.
شب شنبه ؛ اللهم صل على امير المؤ منين .
شب يكشنبه ؛ اللهم صل على فاطمة الزهراء.
شب دوشنبه ؛ اللهم صل على الحسن .
شب سه شنبه ؛ اللهم صل على الحسين .
شب چهارشنبه ؛ اللهم صل على على بن الحسين .
شب پنجشنبه ؛ اللهم صل على محمد بن على
شب جمعه ؛ اللهم صل على جعفر بن محمد
شب شنبه ؛ اللهم صل على موسى بن جعفر
شب يكشنبه ؛ اللهم صل على على بن موسى
شب دوشنبه ؛ اللهم صل على محمد بن على
شب سه شنبه ؛ اللهم صل على على بن محمد
شب چهارشنبه ؛ اللهم صل على حسن بن على
شب پنجشنبه ؛ اللهم صل على حجة بن الحسن
شب جمعه سوم ؛ اللهم صل على العباس الشهيد
ان شاءالله حوايج برآورده مى شود و هر شب بايد هزار بار اين صلوات را بگويد

ختم با طهارت
كسى كه مى خواهد ختم صلوات كند بايد با طهارت رو به قبله و توجه كامل ختومات زير را انجام دهد:
ختم اول : 786 مرتبه بسم الله الرحمن الرحيم گفته ، سپس 132 مرتبه صلوات بفرستد.
ختم دوم : براى عزت يافتن در هر روز به ده بار صلوات فرستادن مداومت نمايد.

ختم صلوات مجرب
از جمله ختم هاى مجرب كه براى برآورده شدن حوايج ، تاءثير زياد دارد، ختم صلوات است و آن چند نوع مى باشد:
اول آن كه از براى قضاى حاجت و دفع بليات و نجات از ناراحتى ها و رسيدن به مقاصد و مطالب ، چهارده هزار صلوات مى فرستد و هر هزار صلوات را كه تمام مى كند به ترتيب به يكى از چهارده معصوم - عليهم السلام - هديه مى كند تا حضرت صاحب الامر عجل الله تعالى فرجه الشريف . (89)
نوع ديگر براى هر مطلبى و هر حاجتى هر روز صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد تا دو ماه متوالى و چون مدت تمام شد، آن مطلب هم ان شاءالله برآورده مى شود.

ختم صلوات براى شفاى مريض
براى شفاى مريض هايى كه پزشكان جواب كرده اند و اميدى به شفا نيست به رسول خدا صلوات الله عليه زياد صلوات فرستادن دستور داده شده ، و بهتر است به اين صورت باشد:
اللهم صل على محمد و آل محمد كما باركت على ابراهيم

برآورده شدن صد حاجت
امام صادق - عليه السلام - مى فرمايند:
هر كه صد مرتبه بگويد: يا رب صل على محمد و آل محمد حق تعالى صد حاجت او را روا گرداند.
امام باقر - عليه السلام - مى فرمايند: هر كه عصر روز جمعه بخواند:
اللهم صل على محمد و آل محمد الاءوصياء المرضيين باءفضل صلواتك و بارك عليهم باءفضل بركاتك عليه و عليهم السلام و على ارواحهم و اجسادهم و رحمة الله و بركاته حق تعالى صد هزار حاجت او را روا سازد.

او را دريابم
رسول خدا - صلى الله عليه و آله - مى فرمايد:
هر كه در هر صبح ده مرتبه و در هر شام ده مرتبه بر من صلوات فرستد، من او را دريابم در وقتى كه محتاج به آن باشد.

صلوات و توسل به حضرت زينب (س )
صلوات و توسل به حضرت زينب سلام الله عليها - يكى از پر بركت ترين و پر فيض ترين توسلات است . طريقه توسل به آن مخدره به اين صورت است كه 69 روز هر روز 69 مرتبه صلوات هديه به حضورشان گردد، بهتر است 69 تومان هم انفاق كنند.
از جمله ختومات بسيار مجرب اين كه 69 مرتبه صلوات به حضور آن مجلله (زينب كبرى ) سلام الله عليها هديه نموده و 69 تومان انفاق در راه خدا نماييد.

نحوه برآورده شدن حاجت از زبان شيخ بهايى
شيخ بهايى مى فرمايد: هر كه را مهمى پيش آيد در بيابان خلوت چهار خط بكشد و يك خط در ميان آنها ترسيم كند و او را قبر پيامبر - صلى الله عليه و آله - فرض كند و نظر به خط مفروض نموده با اشاره به آن دوازده هزار بار بگويد: صلى الله عليك يا رسول الله حاجتش روا شود.

دو ركعت نماز حاجت
در ثلث آخر شب جمعه دو ركعت نماز حاجت بخوانيد بعد از سلام نماز صلوات بفرستيد، سپس بگوييد: بسم الله الرحمن الرحيم و صد بار صلوات بفرستيد، سه شب جمعه تكرار كنيد. حاجت روا مى شويد. (90)

برآورده شدن حاجت كنار قبر حضرت رسول (ص )
هر كس نزديك قبر رسول خدا - صلى الله عليه و آله - ايستاده و آيه ان الله و الملائكته را تا آخر بخواند و هفتاد مرتبه بگويد: صلى الله عليك يا رسول الله حاجتى كه دارد، بخواهد رد نمى شود.

صلوات و سه عنايت خداوندى
رسول خدا - صلى الله عليه و آله - مى فرمايد:
هر كس بعد از نماز ظهر صد مرتبه صلوات بفرستد، خداوند با او سه كار كند: اول اين كه مديون نشود و اگر مديون شود خداوند ادا كند، دوم اين كه ايمان او را از زوال حفظ كند كه اين بزرگ ترين بخشش است ، سوم اين كه روز قيامت از نعمتى كه به او داده نپرسد.

توسل به حضرت رسول در هنگام غم و اندوه
به هنگام بروز حوادثى كه غم و اندوه مى آورند، توسل به رسول اكرم - صلى الله عليه و آله - بهترين ملجا و پناه مى باشد، جهت توسل به آن حضرت تا يك اربعين ، اللهم صل على النبى الرحمة و شفيع الامة و كاشف الغمه محمد و آله اجمعين را روزانه 92 يا 132 مرتبه متذكر شوند بسيار مجرب است.

دعاى دائم الفضل در شب عيد فطر
در هر شب جمعه يا شب عيد فطر ده مرتبه بخواند:
يا دائم الفضل على البرية تا فى هذه العشية كه در مفاتيح الجنان شيخ عباس قمى موجود است .

هديه به امام عصر (ع )
صبح جمعه رو به قبله سه مرتبه سوره توحيد هديه به امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشريف كند، سپس بدون تكلم با كسى چهارده هزار مرتبه صلوات بفرستد.

چهل روز مداومت به صلوات
چهل روز با توجه به مراعات شرعى 557 مرتبه صلوات بفرستيد.

توسل به حضرت رسول با صلوات
متوسل به رسول الله شويد نود و دو روز با وضو و توجه ، رو به قبله نشسته ، روزانه هزار مرتبه صلوات بفرستيد و حاجت بخواهيد.

يك اربعين صلوات فرستادن
يك اربعين به عدد نام يكى از معصومين صلوات بفرستيد و ثواب آن را هديه به پيشگاه يكى از آن بزرگواران كنيد، مهمات شما برآورده مى شود.

صلوات در راه ولايت على (ع ) و اهل بيت
روزى 2750 مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد فرستاده ثوابش را هديه به ارواح كسانى نماييد كه در راه ولايت على - عليه السلام - و احقاق حقوق اهل بيت عصمت و طهارت - عليه السلام - از صدر اسلام به درجه شهادت رسيده اند.

صلوات به روح شهداى كربلا
اين كه 72 هزار صلوات در 72 روز هديه به ارواح مطهر شهداى كربلا نماييد.

صلوات براى رهايى از بند
براى عده اى از اهل سير و سلوك به تجربه رسيده است به عدد بسم الله الرحمن الرحيم ، اين كه 786 مرتبه صلوات براى وسعت رزق و خلاصى از بند مجرب است .

صلوات هديه به ارواح مؤمنين
از شيخ حسن على نخودكى است كه شب هاى جمعه يك سوره يس با 110 مرتبه صلوات هديه به ارواح مؤ منين وادى السلام نجف اشرف نمايند كه از جهات معنوى و مادى به نتيجه رسيده است .

توسل به حمزه سيدالشهداء
يك اربعين روزى 60 مرتبه صلوات هديه به آن حضرت نماييد.

براى گشايش امور
يكى از ختومات بسيار مجرب براى گشايش مادى ، صبح ها بعد از نماز صبح 70 مرتبه لا فتى الا على لا سيف الا ذوالفقار و شب ها بعد از نماز مغرب 110 مرتبه صلوات بفرستيد.

توسل به ام البنين
توسل به حضرت فاطمه ام البنين مادر حضرت ابوالفضل العباس - عليه السلام -: چهل روز، هر روز 135 مرتبه صلوات هديه به آن مخدره نموده ، مجرب است .

توسل به ثامن الحج (ع )
توسل به امام رضا عليه السلام : يك اربعين با طهارت و توجه كامل رو به حضرت رضا - عليه السلام - نشسته با مراعات نمودن آداب و سنن ذكر، 110 مرتبه بگوييد: اللهم صل على على بن موسى الرضا المرتضى .

هديه به موسى بن جعفر
دو ركعت نماز حاجت بخواندى و 116 مرتبه صلوات هديه به موسى بن جعفر - عليه السلام - نموده پس از اتمام ، طرف راست صورت را به زمين گذاشته بگوييد:
اللهم قد علمت حوائجى فصل على محمد و آل محمد و اقضها سپس جانب چپ صورت را به زمين گذاريد و بگوييد:
اللهم قد احصيت ذنوبى فبحق محمد و آل محمد صل على محمد و آل محمد واغفرها و تصدق على بما انت اهله
سپس پيشانى را بگذاريد، صد مرتبه بگوييد شكرا شكرا و حاجت بخواهيد.

توسل به مسلم بن عقيل با صلوات
توسل به حضرت مسلم بن عقيل ، يك اربعين هر روز 170 مرتبه صلوات هديه به آن بزرگوار شود.

توسل به ابوطالب و فاطمه بنت اسد
توسط به حضرت ابوطالب و فاطمه - سلام الله عليها - بنت اسد و خديجه كبرى - سلام الله عليها - بسيار مجرب است .
طريقه توسل اين كه تا 11 روز روزى 51 مرتبه صلوات هديه به حضرت ابوطالب - عليه السلام - نماييد و 135 مرتبه صلوات هديه به فاطمه بنت اسد - سلام الله عليها - و 622 مرتبه صلوات هديه به خديجه كبرى - سلام الله عليها - و حاجت بخواهيد.

در پايان تذكر نكته اى را لازم مى دانيم :
اعداد اسماء مباركه ائمه اطهار - عليهم السلام - كه در ختومات مورد استفاده قرار مى گيرد عبارت است از:
اسم مبارك رسول الله 92؛ على عليه السلام ، 110؛ فاطمه - سلام الله عليها - 135؛ امام حسن - عليه السلام - 118؛ امام حسين - عليه السلام - 128؛ امام سجاد - عليه السلام - 110؛ امام محمد باقر - عليه السلام - 92؛ امام صادق - عليه السلام - 353؛ موسى بن جعفر - عليه السلام - 116؛ امام رضا - عليه السلام - 110؛ جوادالائمه - عليه السلام - 92؛ امام هادى - عليه السلام - 110؛ امام عسكرى - عليه السلام - 118؛ ولى عصر (عج ) 59 مى باشد.

برگرفته از: کتاب  آثار و بركات صلوات در دنيا، برزخ و قيامت نوشته عباس عزیزی
منبع: مرکز اسلامی انگلستان

✘ بستن کانال مذهبی شیعه سِی